niedziela, 9 lutego 2014

"Boska interwencja" - film i karta pracy

         Na zakończenie I semestru część moich uczniów (głównie klasy I i II gim.) miała szansę przyjrzeć się obrazowi filmowemu p.t. "Boska interwencja". Jest to niezwykły film wyreżyserowany przez Alexa Kendricka, który zarazem odgrywa główną rolę. Film trzeba zobaczyć, żeby w pełni zrozumieć o czym pisze młodzież.
            A młodzież ten film przyjęła dość entuzjastycznie. Owszem, wielu powie, że prosty i aż nazbyt oczywisty scenariusz. Jednak wtedy nasuwa mi się pewna myśl: czy piękne spotkania z przyjacielem, czy choćby z żoną muszą być przy wykwintnych daniach, przy bardzo drogim posiłku? Nie... czasem wystarczy prosta kanapka z razowego chleba z dżemem.
           Ten film jest dla mnie właśnie takim wspólnym spożyciem prostego posiłku. W zależności od tego z kim go zjemy i o czym będziemy rozmawiać możemy to wydarzenie albo po chwili wyprzeć z pamięci, albo pamięć o nim pielęgnować w sobie długo. 
        Zapraszam do zapoznania się z tekstami, których autorami są moi uczniowie. Jestem z nich wszystkich dumny. Tzn. nie z tych tekstów, lecz z moich uczniów. I nie chodzi tylko o tych, którzy cokolwiek napisali. Mam na myśli również, a może przede wszystkim tych, którzy jeszcze nie podzielili się swoim spojrzeniem na treści "Boskiej interwencji" z różnych powodów, ale którzy zaczęli coś zmieniać w swoim życiu po seansie filmowym, być może zaprosili do swojego życia Jezusa, aby Ten pomógł nieść czasem trudny ciężar codzienności. Wreszcie modlę się za tych, którzy nie mają na razie sił i motywacji do tego, aby uwierzyć, nie potrafią wzniecić światłą nadziei w swoim sercu. Za nich proszę najbardziej, aby nie zwątpili, że warto, że jest nadzieją, że Ten, który jest Bogiem wszystkich może ich wspierać, leczyć, podnosić i uczyć zwyciężania, w Jego imieniu.
             Wypowiedzi uczniów po filmie:
  • "Dzięki temu filmowi zrozumiałem, że nie można się bać zrobić czegoś nowego w swoim życiu, tylko trzeba spróbować i doskonalić się w nowej dziedzinie, Bóg może pomóc nam odnieść sukces. Czymś nowym dla mnie jest to, że mocno uświadomiłem sobie, że z Bogiem można wszystko." (Grzegorz, 14 lat)
  • "Zrozumiałem, że Bóg chce dla nas dobra i chce, abyśmy żyli godnie i szczęśliwie. On pragnie jakiegoś znaku od nas, chce naszej wiary w Niego i zaufania Mu. Głównym przesłaniem tego filmu jest to, aby odkryć w sobie siłę i dalej walczyć o lepsze życie, miłość, szczęście, o wszystko, czego pragniemy i o czym marzymy." (Mateusz, 15 lat)
  • Ten film i praca z zadaniami z karty pracy pozwoliły mi odkryć:
           a) w relacji do Boga
              - z Bogiem jest wszystko możliwe; film dowodzi, że najskuteczniejszą taktyką jest oparcie "gry" na wierze w Boga,
                  - warto dziękować Bogu zawsze, czasem "pomimo" trudności,
          b) w relacji do siebie samego
                  - powinnam bardziej wierzyć w siebie, nawet kiedy mało kto we mnie wierzy,
                  - warto dawać z siebie wszystko, nawet gdy wydaje się, że już nie mamy sił,
                  - dla mojego dobra ważne jest to, abym zawsze się modliła i przez to nie zrywała kontaktu i relacji z Bogiem,
           c) w relacjach z innymi
                  - wartość współpracy z innymi,
                  - wspieranie się wzajemne ma ogromny sens,
                  - trzeba: starać się, pomagać sobie, rozmawiać... (Zuzia, lat 15),

  • "Bóg pokazał mi nowe spojrzenie na świat. Nigdy nie zapomnę filmu "Boska interwencja" i postawy trenera oraz chłopaka, który wstąpił do drużyny. Bardzo mi się podobało nastawienie wszystkich, kiedy wspólnie o coś walczyli. Oni potrafili modlić się nie wstydząc się tego i nawet po porażce w ważnym meczu nadal wierzyli, że Bóg jest z nimi." (Nicoll, 14 lat)
  • Po obejrzeniu filmu p.t. "Boska interwencja" zacząłem wierzyć w to, że wszystko jest możliwe z Bogiem. Wystarczy Mu te wszystkie sprawy oddać. Jak mówi mój znajomy ksiądz. - Arkadiusz: "Bóg to wszystko tak pokręci, poukłada, że wszystko wyjdzie na prostą, na dobre".  Ten film pokazuje także to, że nawet ci, którzy stracili wiarę zawsze mają szansę aby do Boga powrócić. Wystarczy trochę pracy i dużo zaufania..." (Mateusz, lat 14)
  • "Zrozumiałam, że doping i wiara innych we mnie oraz współpraca w drużynie, w zespole, w rodzinie są bardzo ważne. Bez pomocy innych nie dokonalibyśmy tego, czego pragniemy. Ważne jest też, żeby nigdy się nie poddawać. Odkryć w sobie tę moc, która jest darem Boga i iść dalej mimo przeszkód i trudności. Z Bogiem wszystko jest możliwe!" (Adrianna, 14 lat)
  • "Po obejrzeniu tego filmu dowiedziałam się, że tak naprawdę nigdy nie jestem sama; zawsze jest ze mną Bóg, któremu mogę powiedzieć o wszystkim, co mnie boli, ale także mogę Go prosić. Uświadomiłam sobie, że jest ktoś, kto czeka na mój tryumf, anie na upadek, jak część ludzi. Ten film uczy także odwagi i wytrwałości w działaniu. Ukazuje jak ma wyglądać prawdziwa wierność i całkowite zaufanie co do woli Bożej w naszym życiu. Odkryłam w tym filmie, a tak naprawdę w sobie siłe by wytrwać i dalej walczyć, chociaż momentami jest naprawdę ciężko. Teraz wiem, że z Bogiem naprawdę WSZYSTKO jest możliwe. Wiem również, że dopóki walczę jestem zwycięzcą. Wiem również, że trzeba szanować rodziców, bez względu na ich zachowanie. I jeszcze jedno: warto żyć..." (Wiktoria, lat 14)
  • "Gdy obejrzałam fil. p.t. "Boska interwencja" to uwierzyłam, że Bóg ma moc i jeśli zechce pomoże nam. Wystarczy nasza prośba, Bóg nic nie zrobić bez naszej zgody, chęci i otwartości. Bóg może zmienić nasze życie, jeżeli tego chcemy. Wystarczy zacząć od rozmowy, a On chce nas słuchać i wysłuchiwać. Bóg cierpi, gdy widzi, jak grzeszymy. Ale to nie znaczy, że nas nie kocha. Cieszy się, gdy widzi, że próbujemy wypełnić Jego wolę. Jego miłość jest nieograniczona. Z Bogiem wszystkie rzeczy stają się możliwe!" (Marta, 14 lat) 
  •  "Dzięki filmowi "Boska interwencja" zrozumiałem, że z Bogiem można dokonywać rzeczy niemożliwych. Zainspirowała mnie niesamowita obecność Boga, i Jego działanie. Bóg, człowiekowi, który nie radził sobie, nie mógł mieć potomstwa, przechodził kryzys jako trener dał to, czego on najbardziej pragnął. Dał o wiele więcej - bo pozwolił jego drużynie osiągnąć zwycięstwo w mistrzostwach stanowych. Jednak chyba najważniejsze to fakt, iż po latach cierpienia, wytrwałości, również w modlitwie mógł zostać ojcem. (Patryk 14 lat)
  • "Czasami po prostu Boska interwencja, tylko ona - pomoże nam dotrzeć do celu. Bóg pokazał mi, że zawsze trzeba walczyć do końca. Niewolno się poddawać, gdyż na pewno znajdzie się jakieś wyjście z trudnej sytuacji. Poleciłbym każdemu ten film, bo jego treści mogą pomóc zmienić życie." (Rafał, 14 lat)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przejście nr 3 - 1.04.2017

więcej zdjęć       W tym roku wcześniej niż w ciągu ostatnich lat cieszyć możemy się kwiatami. Choć nie brakuje również dni ch...